عزیزانم هنگام نشستن, بزرگان و ریش سپیدان را بر خود مقدم بدانید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش جامع html به زبان ساده / شناسه های تگ body

آموزش جامع html به زبان ساده / شناسه های تگ body

 

http://www.up.alamto.com/ebook/pc/HTML-Learning-ebook.jpg

شناسه های مورد استفاده در تگ body

وقتی که شما یک صفحه HTML می نویسید می توانید چیزهای زیادی را در آن با اضافه کردن شناسه هایی به تگ <BODY> تغییر داد. تگ زیر را در نظر بگیرید:

<body bgcolor=”green” text=”blue” link=”yellow” alink=”red” vlink=”white” background=”image.gif”>

شما می توانید به هر تعداد از این شناسه ها که خواستید به این تگ اضافه کنید. اگر از شناسه ای استفاده نکنید این گزینه مطابق پیش فرض مرورگر تنظیم می شود. در زیر توضیحی برای هر کدام از شناسه های تگ BODY آورده شده است. البته در مورد هر کدام از آنها به طور کامل در درسهای بعد توضیح خواهیم داد:

“bgcolor=”color

این شناسه رنگ زمینه صفحه شما را تغییر می دهد. شما می توانید آنرا به هر رنگی که دوست دارید تغییر دهید. فقط به جای « رنگ » در فرمان بالا اسم رنگی را که می خواهید یا معادل هگزا دسیمال آنرا قرار دهید. برای دیدن لیست رنگها به صورت هگزا دسیمال به سر فصل این بحث بروید. گزینه پیش فرض این ویژگی معمولاً سفید یا خاکستری است.

“text=”color

این شناسه رنگ متنی را که در پنجره مرورگر به نمایش در می آید تعیین می کند. شما می توانید آنرا به هر رنگی که دوست دارید تغییر دهید. فقط به جای « رنگ » در فرمان بالا اسم رنگی را که می خواهید یا معادل هگزا دسیمال آنرا قرار دهید. برای دیدن لیست رنگها به صورت هگزا دسیمال اینجا را کلیک کنید. گزینه پیش فرض این ویژگی مشکی است.

“link=”color

این شناسه رنگ تمام لینکهای باز نشده در صفحه را تغییر می دهد. شما می توانید آنرا به هر رنگی که دوست دارید تغییر دهید. فقط به جای « رنگ » در فرمان بالا اسم رنگی را که می خواهید یا معادل هگزا دسیمال آنرا قرار دهید. برای دیدن لیست رنگها به صورت هگزا دسیمال اینجا را کلیک کنید. گزینه پیش فرض برای لینکهای باز نشده معمولاً آبی است.

“alink=”color

این شناسه رنگ لینکهای فعال را در صفحه شما تعیین می کند. این لینکها آنهایی هستند که به وسیله کاربر بر روی آنها کلیک شده است. شما می توانید آنرا به هر رنگی که دوست دارید تغییر دهید. فقط به جای « رنگ » در فرمان بالا اسم رنگی را که می خواهید یا معادل هگزا دسیمال آنرا قرار دهید. برای دیدن لیست رنگها به صورت هگزا دسیمال اینجا را کلیک کنید.

“vlink=”color

این شناسه رنگ لینکهای باز شده را در صفحه تعیین می کند. شما می توانید آنرا به هر رنگی که دوست دارید تغییر دهید. فقط به جای « رنگ » در فرمان بالا اسم رنگی را که می خواهید یا معادل هگزا دسیمال آنرا قرار دهید. برای دیدن لیست رنگها به صورت هگزا دسیمال اینجا را کلیک کنید. گزینه پیش فرض این ویژگی بنفش است.

“background=”image.gif

این شناسه یک عکس را به عنوان زمینه برای صفحه شما قرار می دهد. اگر شما از این شناسه استفاده کنید تصویر زمینه ای که انتخاب کرده اید جایگزین هر رنگی که به عنوان زمینه انتخاب کرده بودید می شود. اگر از این شناسه استفاده نکنید مرورگر از رنگی که به عنوان زمینه انتخاب کرده اید استفاده می کند و در صورت عدم انتخاب رنگ از رنگ پیش فرض خود استفاده می کند.

 

آموزش جامع html به زبان ساده / شناسه های تگ body