اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آموزش جامع و کامل کار با گوگل آنالیز ابزار مدیریت سایت/ قسمت دوم

آموزش جامع و کامل کار با گوگل آنالیز ابزار مدیریت سایت/ قسمت دوم

http://Dscript.ir/wp-content/uploads/2016/12/1330535110_1_3410fa1e7e.png

 

در قسمت اول آموزش گوگل آنالیز به ۵ مورد اشاره شد. در قسمت دوم از آموزش گوگل آنالیز به نکاتی دیگر از آموزش گوگل آنالیز اشاره خواهد. با ما همراه باشید.

۶)    Bar Widget

گوگل آنالیز

widget  احتمالا از همه ویدجت ها قوی تر است ، و بسیاری از گزینه های سفارشی را دارد. همانطور که در تصویر سمت چپ می بینید، ما قادر به ایجاد نموداری هستیم که در آن معیاری برای ما نشان داده شود (در اینجا درآمد) که  براساس یک بعد (در این مورد medium)  می توان آن را گروه بندی کرد و محور آن را توسط بعد دوم (در این مورد شبه قاره) مشخص کرد.

مجدد به مثال بر می گردیم، ما می توانیم ببینیم که هنگامی که میله آبی رنگ (درآمد امریکا شمالی) در میان medium  های مختلف کاهش را نشان می دهد، میله سبز (درآمد استرالیا) در affiliate و  paid از بین رفته است. به این معنی که  هیچ درآمدی از استرالیا برای عملیات affiliate و  paid  حاصل نمی شود. در مقابل، می توانیم ببینیم که میله قرمز (درآمد شمال اروپا) تقریبا برای organic و “(none)”و  email وجود ندارد، و برای  affiliate و  paid رشد می. نکته این است: این نمودار یک گزارش می دهد.

شما قادر به اعمال سفارشی سازی برای این ویجت خواهید بود:

  • نشان داده شدن x میله: شما می توانید تصمیم بگیرید بین ۲ تا ۹ میله در جدول نشان دهید.
  • استفاده از نسخه افقی این جدول.
  • پشته عناصر سری مانند محور، تقسیم بندی و یا مقایسه تاریخ: من فکر می کنم این باعث ایجاد یک جدول گیج کننده می شود، من ترجیح می دهم سبک نشان داده شده در تصویر که در آن به جای انباشته آنها محور در میله های مختلف نشان داده شده است.
  • نمایش مقادیر محور عمودی.
  • نمایش مقادیر محور افقی.
  • نمایش عنوان محور عمودی.
  • نمایش عنوان محور افقی.
  • نمایش x gridlines: شما می توانید ۲ تا ۴ gridlines  را نشان دهید، همه gridlines را نمی توانید نشان دهید، و یا به گوگل آنالیز اجازه تصمیم گیری دهید (خودکار).
  • فیلتر کردن داده ها: داده ها بر روی ویجت می توانند برای هر مجموعه ای خاص از داده ها نشان داده شوند، به عنوان مثال شما می توانید تنها برای ترافیک PPC را ویجت را ببینید.
  • لینک به گزارش و یا URL: شما می توانید نمودار را به گزارش خاصی لینک کنید.

ویژگی های داشبورد گوگل آنالیز

در قسمت بالایی (بخش بالایی این قسمت و قسمت قبل آموزش گوگل آنالیز) همه انواع ویجت هایی که می توان از آنها برای ایجاد نمودار در داشبورد استفاده کرد، مرور شده اند. اکنون می خواهیم ویژگی های آن را بررسی کنیم، به عنوان مثال آنچه که می توان برای نظارت بر داده، به اشتراک گذاری، خارج کردن داده ها و سفارشی کردن داشبورد انجام داد. این گزینه ها  درست در زیر نام داشبورد دیده می شود، بالای بخش ویجت قرار دارند.

۱)    Advanced Segments / Unified Segments

اغلب شما یک داشبورد برای نظارت اهداف خود ایجاد خواهید کرد، اما یک مورد از آنها نمی تواند برای نظارت  هر بخش از بازدید کنندگان  مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال، اگر شما می بینید که یک افت عجیب و غریب در نرخ تبدیل در یک روز خاص وجود دارد، ممکن است به سرعت بخش هایی را برای دیدن جایی که این افت به وجود آمده است، اعمال کنید  تا بتوانید تجزیه و تحلیل دقیق تر را با استفاده از گزارش های استاندارد برای آن انجام دهید.

برای این منظور شما می توانید از  Segmentsبه منظور جداسازی و تجزیه و تحلیل قسمت های خاصی از ترافیک خود استفاده کنید. شما هم می توانید بر روی “+ Create New Segment” کلیک کنید تا یک بخش جدیدایجاد کنید و  یا بر روی نام یک بخش موجود  کلیک کنید ـ به داشبورد اعمال شود.

۲)    به اشتراک گذاشتن

به اشتراک گذاری یک قابلیت بسیار مهم است و شما باید از آن استفاده کنید! اگر شما یک داشبورد عالی ایجاد می کنید شما باید آن را با هم تیمی های خود به اشتراک بگذارید به طوری که آنها نیز بتوانند از مزایای آن استفاده کنند. و احتمالا مدیرتان نیز باید به آن دسترسی داشته باشند تا ببینند آیا شما کار خود را به خوبی انجام می دهید. در حال حاضر دو راه به اشتراک گذاری یک داشبورد وجود دارد (برای دیدن آنها بر روی دکمه به اشتراک گذاری درست در زیر عنوان داشبورد کلیک کنید.

google analytics

 

Dashboard: داشبورد برای تمام کاربران دیگر در profile / view در دسترس خواهد بود.

hare a Template Link: این یک URL  ایجاد می کند که شما بتوانید آن را به کاربران دیگر ارسال کنید.

اگر شما نیز یک داشبورد عالی دارید لطفا لینک آن را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

۳)    ایمیل

اغلب اوقات، شما نیاز به ارسال داشبورد به عنوان یک فایل PDF به جای به اشتراک گذاری آن دارید. دلیل این کار ممکن است این باشد که فردی با گوگل آنالیز راحت نیست آن را برای بررسی به فرد دیگری ارسال میکند و یا اگر ممکن است بخواهید،  آن را به خودتان به عنوان یک یادآوری روزانه، هفتگی، ماهانه و یا سه ماهه ارسال کنید. در این موارد شما می توانید از قابلیت های ایمیل استفاده کنید. شما می توانید موارد زیر را برای ایمیل خود پیکربندی کنید:

مقصد: ثبت هر ایمیلی که  داشبورد دریافت خواهد کرد.

موضوع: موضوع ایمیل.

تکرار: می تواند یک بار، روزانه، هفتگی، ماهانه، سه ماهه باشد.

روز هفته  یا ماه: برای ایمیل های هفتگی و ماهانه که داشبورد برای شما ارسال خواهد کرد شما قادر هستید روز هفته / ماه  را انتخاب کنید.

گزینه های پیشرفته – فعال: اجازه می دهد تا “تاریخ انقضا” داشته باشید، به عنوان مثال شما می توانید این ایمیل را فقط برای مدت چند ماه تنظیم  کنید و سپس آن به طور خودکار متوقف خواهد شد.

محتوا: شما می توانید هر متنی را بنویسید و با یک فایل به ایمیل تان اضافه کنید.

۴)    Export

این گزینه شما را قادر  می کند خیلی  سریع  یک نسخه PDF از داشبورد را دانلود کنید و در کامپیوترتان ذخیره کنید.

۵)    سفارشی کردن داشبورد

این بخش به شما اجازه می دهد تا درباره را قالب داشبوردتان  تصمیم گیری کنید. بنابراین اگر شما می خواهید برخی از نمودارها را بزرگتر از بقیه باشند می توانید از پوسته های مختلف استفاده کنید. در زیر گزینه در دسترس شما وجود دارند.

گوگل آنالیز

نتیجه گیری: داشبورد یک راه عالی برای پیگیری وب سایت است و می تواند باعث صرفه جویی در زمان در روزهای متوالی شود. پس ارزش سرمایه گذاری را دارد.

آموزش جامع و کامل کار با گوگل آنالیز ابزار مدیریت سایت/ قسمت دوم