برخي برده به دنيا مي آيند، ديگران برده مي شوند و باز عده اي به سوي برده داري جذب مي شوند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

اصول و معیارهای سئو در سال ۲۰۱۶

اصول و معیارهای سئو در سال ۲۰۱۶

http://www.liositesaz.com/uploads/posts/e9088-download%20(11).jpg?m=crop&w=696&h=291&q=high

در این پست قصد داریم یک سری نکاتی که مربوط به سئو می باشد و د راین اواخر اهمیت دوچندان پیدا کرده است را بررسی کنیم.
با ما همراه باشید.

۱- کاربران موبایلی بیشتر
بله، بازدیدکنندگان وبسایت به موبایل و روز به روز در حال افزایش می باشند و موضوعی است که تقریبا به آن عادت کرده ایم.

خب اینجا برای تست Mobile friendly بود سایت دو تا ابزار گوگل رو بهتون معرفی می کنم:

۱- Google’s mobile friendly test

mobile friendly

 

۲- Google’s Resizer tool

google resizer

 

۲- سرعت لود صفحه
شکی در خوب بودن اینترنت ۴G نیست ولی باید حواسمان باشد که اینترنت ۴G برای کاربران موبایل همیشه و همه جا وجود ندارد و ما باید سایت رو با توجه به انواع کانکشن ها بررسی کنیم.
برای این کار شما می توانید از تب network موجود در Google’s web inspector استفاده کنید.

throttling

 

۳- جستجو با صدا
جستجو از طریق صدا رو به افزایش است و در موبایل می تواند بسیار کارآمد باشد(Siri, Cortana, Google Now).

google-voice-search

 

مطلبی که در این مقوله قابل توجه است گستردگی دایره کلمات قابل جستجو می باشد که با زبان های مختلف رو به روست !
معمولا در جستجو با صدا از کلمات پرسشی استفاده میشه، مثلا: کجا، چطور، چگونه و …
کارشناسان معمولا از این سوالات کاربران استفاده مفید میکنند و نقاط ضعف و قدرت کار شون (کسب و کار الکترونیک) رو مورد بررسی قرار می دهند.

۴- واکنش کاربران
موتورهای جستجو معمولا از زمانی که یک کاربر در سایت شما می ماند یا تعداد کلیک کاربران به این نتیجه می رسند که آیا سایت شما کاربر پسند بوده یا نه ؟

به این مثال توجه کنید:

جان تصمیم میگیره که لازانیا درست کنه، شروع می کنه به گشتن دستور پخت آنلاین …
به یک صفحه از یک سایت برمی خوره که فقط تعداد کمی عکس از لازانیا و چندتا هم دستور پخت معمولی. جان بعد از ۵ ثانیه از این سایت خارج می شه و دوباره به صفحه جستجو بر میگرده و سایت پیدا میکنه که دستور پخت رو به سادگی و مرحله به مرحله توضیح داده و کلی عکس با کیفیت از لازانیا گذاشته حتی یه ویدیو کوتاه هم از دستور پخت داره !
جان حدود ۲ دقیقه توی سایت می مونه و بعد کلا مرورگرشو می بنده !

به نظر شما کدوم سایت از آزمون موتور جستجو موفق بیرون میاد ؟؟؟
خب معلومه که سایت دوم.

همون طور که مایکل جیمز ویلیامز(Michael James Williams) میگه: “درسته زمانی که کاربر در سایت شما می ماند همیشه دلیل بر خوب یا بد بودن سایت شما نیست ولی شما همیشه باید اطلاعات درست و با کیفیت در اختیار کاربران بگذارید.”

۵- Google AMP:
چند وقتی که نتایج سرچ گوگل شامل لینک به وبسایت های ساخته شده با استفاده از AMP می باشد.
در کل تکنولوژی amp به منظور بهبود بخشیدن به سرعت لود اطلاعات سایت با موبایل می باشد. که تکنولوژی AMP را در مبحثی جدا کاملا توضیح خواهم داد

اصول و معیارهای سئو در سال ۲۰۱۶